(http://bayanbox.ir/id/1732961863614484378)

جغرافیا و برنامه ریزی

جغرافیا و برنامه ریزی

جغرافیای ایران

جغرافیای ایران جغرافیای سرشار از فرهنگ و تمدن اما گاهی خودمون هم فراموش میکنیم، تلاش ما تو این وبلاگ اینه که این فرهنگ غنی رو بشناسیم و متناسب با اون برای آینده خودمون برنامه ریزی کنیم.این دینی است بر گردن ما برای همه ایرانی ها

طبقه بندی موضوعی

جغرافیا

شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴ ب.ظ

جغرافیا عرصه سوء تفاهمهاست . مرز میان جغرافیا و غیر جغرافیا گاه چنان مشوش و مخدوش است و تشتت در برداشت ها و شکاف در دیدگاه چنان گسترده و ژرف که جویندگان این مقوله از دانایی اغلب در کژراهه های پر سنگلاغ گرفتار می آیند و از رسیدن به وادی ایمن باز می دانند . 
وسوسه دستیابی به وجهه ای علمی در جغرافیا ، گاه چنان اغوا کننده و چشم افساست که پویندگان راه ، چه بسا دامن از کف می دهند و سراپا تسلیم جاذبه ی مقاومت ناپذیر علوم مجاور می شوند: از خرده اطلاعات مبتذل که تنها مصرف آن گرم نگاه داشتن بازار مسابقه های رادیو و تلویزیونی است ، تا کلاف سر در گم و عقل ربای ریاضیات پیشرفته ، جملگی جولانگاه ذوقیاتی ناآزموده و در قلمرو موضوع و روش جغرافیا ، عرصه را از دقت ، شفافیت و صراحت لازم خالی نگاه می دارد . مطالب ثقیل ، بی ربط ، کم فروغ و عاری از فایده ی کتاب های درسی دبیرستانی اغلب مخل حافظه است و مخرب خرد و ذوق سلیم و دانش آموزان را تا مرز دلزدگی و بیزاری کامل از جغرافیا می رهاند . 
برنامه های آشفته ، خلق الساعه و نااستوار آموزش جغرافیا در دانشگاهها نیز فاقد چشم اندازی سنجیده و روشن است و اغلب جلوگاه ذوق آزماییها و تفنن طلبیهای بدخیم که در اکثر موارد به تربیت دانش آموختگانی سرگشته راه می برد، امیدوارانی که فارغ از روابط آن چنانی ، اغلب در قلمرو اشتغال ناکامیاب می مانند .
چشم انداز(این وبلاگ ) می کوشد جغرافیای زمانه ما را به مداری که به آن تعلق دارد باز گرداند و با بازنگری در مفهوم و روش جغرافیا ، از آن ابزاری کارآیند برای درک و تفسیر مسائل عصر ما فراهم آورد . این وبلاگ بر آن است تا کاربران را با بنیادی ترین وجوه جغرافیای معاصر آشنا کند . 

((این سایت اطلاعات مفیدی در زمینه مجموعه علوم جغرافیایی در اختیار شما قرار خواهد داد . امیداوریم که با کمک همدیگر بتوانیم گامی هر چند کوچک و موثر در زمینه علم جغرافیا برداریم . از تمامی دوستان جغرافیدان خود می خواهم که ما را در این امر یاری کنند ))

نظرات  (۳)

سلام سایت خوبی دارید به سایت من هم سربزنید نظر دهید
با عرض تسلیت در لیالی قدر این حقیر را از دعای خویش فراموش نکنید التماس دعا

سلام و با ارزوی موفقیت برای شما.وبلاگتان لینک شد

لطفا وبلاگ را با نام خودم لینک نمایید

 

 

پاسخ:
تشکر از لطف شما 
چشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی